Жарияланған күні: 05.06.2019 10:45
Өзгертілген күні: 05.06.2019 17:01

Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті (бұдан әрі – ҚР ҚМ МКК) келесіні назарларыңызға жеткізеді.

«Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» 2017 жылғы 25 желтоқсандағы № 120-VI ЗРК Қазақстан Республикасы Кодексі (Салық кодексі) 2018-2019 жылдар үшін мынадай Қазақстан Республикасының Заңдарымен қазіргі шолу хатында келтірілген негізгі өзгерістер мен толықтырулар енгізілген:

1)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 24 мамырдағы № 156-VI ҚРЗ;

2)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне зияткерлік меншік саласындағы заңнаманы жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 20 маусымдағы № 161-VI ҚРЗ;

3)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне әлеуметтік қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 2 шілдедегі № 165-VI ҚРЗ;

4)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне сақтандыру және сақтандыру қызметі, бағалы қағаздар нарығы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 2 шілдедегі № 166-VI ЗРК ҚРЗ;

5)      Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне валюталық реттеу және валюталық бақылау, қаржы ұйымдарының қызметін тәуекелге бағдарланған қадағалау, қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау және Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің қызметін жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ҚРЗ 2018 жылғы 2 шілдедегі № 168-VІ ҚРЗ

6)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне венчурлық қаржыландыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 4 шілдедегі № 174-VI ҚРЗ;

7)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне өлшем бірлігін қамтамасыз ету  және стандарттау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 5 қазандағы № 184-VI ҚРЗ;

 8)     «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықты жұмыспен қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 26 желтоқсандағы № 203-VI ҚРЗ;

9)      «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу және квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 26 желтоқсандағы № 202-VI ҚРЗ;

10)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне дәрілік заттар мен медициналық бұйымдардың айналысы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 28 желтоқсандағы № 211-VI ҚРЗ;

11)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысы және көлеңкелі экономикаға қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 28 желтоқсандағы № 210-VI ҚРЗ;

12)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кинематографиялар мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2018 жылғы 28 желтоқсандағы № 210-VI ҚРЗ;

13)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жарнамалар мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2019 жылғы 8 қаңтардағы № 212-VI ҚРЗ;

14)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне меншік құқығын қорғауды күшейту, төрелік, сот жүктемесін оңтайландыру және қылмыстық заңнаманы одан әрі ізгілендіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2019 жылғы 21 қаңтардағы      № 217-VI ҚРЗ;

15)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қорғаныс және аэроғарыш өнеркәсібі, ақпараттандыру саласындағы ақпараттық қауіпсіздік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2019 жылғы 18 наурыздағы № 237-VI ҚРЗ;

16)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2019 жылғы 2 сәуірдегі № 241-VI ҚРЗ;

17)    «Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы» 2019 жылғы 3 сәуірдегі 242-VI ҚРЗ

18)    «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар, инвестицияларды тарту, экспортты дамыту және ілгерілету, сондай-ақ әлеуметтік қамсыздандыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2019 жылғы 3 сәуірдегі № 243-VI ҚРЗ.

 

1. Салық органдарының уәкілетті мемлекеттік органдармен және өзге де тұлғалармен өзара іс-қимылы

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

24-баптың 15) тармақшасында салық төлеуші банкке хабарласу күні берешегін төлеген кезде, банк осындай салық төлеушінің банк шотын ашуға құқылы екендігін анықтады;

26-баптың 24-тармағында сумен жабдықтау, су бұру, кәріз, газбен жабдықтау, электрмен жабдықтау, жылумен жабдықтау, қалдықтарды жинау (қоқысты жою), лифтілерге қызмет ету қызметтерін және (немесе) тасымалдар саласындағы қызметтерді көрсететін ұйымдар үшінші тұлғаларға көрсетілген қызметтері туралы мәліметтерді салық органдарына ұсынуы белгіленген.

Салық органдары бұл мәліметтерді Салық кодексінде көзделген жағдайларда салықтық әкімшілендіруді жүзеге асыру үшін пайдаланады.

Мәліметтерді беру тәртібі уәкілетті органмен анықталады.

Көрсетілген норма салықтық әкімшілендірудің жақсартуына, құжаттамалық тексерудің қысқартуына, аналитиканың күшейуіне (құжаттық тексеруге шықпай мониторингтеуіне) және тәуекелдерді басқару жүйесінің тиімділігін арттыруына мүмкіндік жасайды.

 

2.      Камералдық бақылау

2020 жылғы 1 қаңтардан бастап

96-бапқа мынадай өзгерістер енгізілді:

камералдық бақылау нәтижелерi бойынша хабарламаны орындалмаған деп тану туралы шешімнің нысаны және оны шығару мерзімдері белгіленді;

салық төлеушіге (салық агентіне) камералдық бақылау нәтижелері бойынша хабарламаны орындалмаған деп тану туралы шешімге шағымдану құқығы берілді;

ақылға қонымды себеппен шағымға өтiп кеткен мерзiмдi қалпына келтiру салық төлеушінің өтініш беру құқығын берді;

шағымды қарау кезінде шешім қабылданғанға дейін камералдық бақылау нәтижелері бойынша хабарламаны орындалмаған деп тану туралы шешімге шағым берген кезде салық төлеушінің (салық агенті) банктік шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы салық органының өкімінің әрекет етуі тоқтатылды

камералдық бақылау нәтижелері бойынша хабарламаны орындалмаған деп тану туралы шешімге шағымды беру (жоғары тұрған салық органы және (немесе) уәкілетті орган немесе сотқа) және қарау кезеңінде салық органымен жоспардан тыс салықтық тексеріс тағайындау тоқтатылды.

 

3.     Салықтық тексерулер

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

Заңның 57-2 бабымен қоршаған ортаға эмиссия үшін төлемақы бойынша салықтық міндеттемені орындау мәселелері бойынша 2018 жылғы 1 қаңтарға дейін тағайындалған салықтық тексерулерді аяқтау 2008 жылғы 10 желтоқсандағы «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының Кодексіне (Салық кодексі) сәйкес жүзеге асырылады деп белгіленген.

 

4.      Бақылау-касса машиналарын (бұдан әрі – БКМ) қолдану тәртібі

166-баптың 7-тармағында БКМ чегінде көрсетілуге жататын ақпарат тізілімі кеңейтілді, келесі мазмұндамада:

7) тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің бір бірлігі үшін бағасы;

10) тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің атауын;

11) сатып алынатын тауардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің санын, олардың өлшем бірлігін;

12) тауарды, жұмысты, көрсетілетін қызметті сатудың жалпы сомасын;

13) егер салық төлеуші қосылған құн салығын төлеуші болып табылса – тауарларды, жұмыстарды, көрсетілген қызметтерді өткізу бойынша, қосылған құн салығы салынатын айналымдар жөніндегі мөлшерлемені көрсете отырып, қосылған құн салығының сомасын;

14) бақылау-касса машинасы пайдаланылатын жердің мекенжайын;

15) бақылау-касса машинасының чегі туралы ақпаратты кодталған түрде қамтитын штрих кодты қамтуға тиіс.

Бұл ретте, осы тармақтың бірінші бөлігінің 9) және 15) тармақшаларының ережелері деректер беру функциясы жоқ бақылау-касса машиналарының чектеріне қолданылмайды.

Салық кодексінде белгіленген БКМ қолдану кезінде қойылатын талаптарды сақтау  салық төлеушінің міндеті болып табылады (Салық кодексінің  13-бабы 3-тармағының 4) тармақшасы).

 

5.      Корпоративтік табыс салығы (КТС)

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықты жұмыспен қамту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2029 жылғы 1 қаңтарға дейін

241-бапта жылдық жиынтық табыстан алып тастау көзделген:

Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес құрылған және Астана-Хаб қатысушысына өтеусіз беру үшін арналған венчурлық қормен өтеусіз алынған мүліктің құны (жаңа 25-тармақшамен);

Астана хаб қатысушыларына төленетін дивидендтер.

288-бапта Астана-Хаб қатысушылары шығарған акцияларды өткізу кезінде Астана-Хаб қатысушыларының қатысу үлесінің өсім құнынан ССК азайтуға құқық берді

293-бапта Астана Хабының қатысушыларымен КТС сомасын 100 пайызға азайту ұсынылды;

Бұл ретте, Aстан Хаб қатысушыларына бір мезгілде келесі шарттарға сай келетін заңды тұлғалар жатады:

1) Қазақстан Республикасының ақпараттандыру туралы заңнамасына сәйкес қатысушы ретінде «Астана хаб» халықаралық технологиялық паркінде тіркелген;

2) ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласында басым қызмет түрлерін жүзеге асырудан ғана кірістерді алады.

Осы тармақта көзделген корпоративтік табыс салығының сомасын төмендету сонымен қатар «Астана Хаб» халықаралық технопаркінің қатысушысы тек ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласында басым қызметті жүзеге асырудан кіріс алған жағдайда депозит бойынша сыйақы түрiндегi табысқа, оң бағамдық айырма мөлшерінің сомасы теріс бағамдық айырма сомасынан асып кеткен жағдайда, ақпараттық және коммуникациялық технологиялар саласындағы басым қызмет түрлерiне сәйкес келетiн қызметтi жүзеге асыру үшiн берiлген мүлiкке қолданылады.

Бұдан тыс, «Астана Хаб» халықаралық технопарк қатысушыларының тауарларды өндіру және сату жағдайында мұндай тауарлар өздерінің өндіріс критерийлерін қанағаттандыруы тиіс.

Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы басым іс-шаралар тізбесі және меншікті өндіріс критерийлері мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен, индустриялық-инновациялық қызметті мемлекеттік қолдау саласындағы уәкілетті органмен және уәкілетті органмен келісім бойынша ақпараттандыру саласындағы уәкілетті органмен бекітіледі.

 300-бапта Астана хабы мүшелерінің акцияларды сатудан түскен пайданың, сондай-ақ мұндай акцияларды және қатысу үлестерін сатудан туындаған Астана хабының қатысушылары қатысу үлестерінің шығындарын өтеу мүмкіндігі қарастырылған.

305-бапта Астана-Хаб қатысушылары КТС бойынша аванстық төлемдерді есептеу және ұсыну бойынша міндеттемелерді орындаудан босату көзделген.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне венчурлық қаржыландыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

225-баптың 2-тармағының 12) тармақшасындағы және 241-баптың 1-тармағы бірінші бөлігінің 11) тармақшасындағы «инвестициялық қорлар туралы» деген сөздерді «инвестициялық және венчурлық қорлар туралы» деген сөздермен ауыстыруға қатысты редакциялық түзетулер енгізілген.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кинематографиялық мәселелер бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

293-бапта Қазақстан Республикасының кинематография саласындағы заңнамаға сәйкес ұлттық фильм ретінде танылған фильмнің Қазақстан Республикасының аумағындағы кинозалдарда көрсетуді жүзеге асырудан түсетін кірістер бойынша, сондай-ақ Қазақстан Республикасының кинематография туралы заңнамасына сәйкес ұлттық фильм ретінде танылған фильмнің Қазақстан Республикасының аумағында кинозалдарда жалға беруді жүзеге асырудан және жалға алудан түсетін кірістер бойынша КТС 100 пайызға азайту көзделген.

305-бапта Қазақстан Республикасының кинематография туралы заңнамасына сәйкес ұлттық фильм ретінде танылған фильмнің Қазақстан Республикасының аумағындағы кинозалдарда көрсетуді жүзеге асырудан түсетін кірістер, сондай-ақ Қазақстан Республикасының кинематография туралы заңнамасына сәйкес ұлттық фильм ретінде танылған фильмнің Қазақстан Республикасының аумағында кинозалдарда көрсетуді жүзеге асырудан және жалға алудан түсетін кірістер бойынша КТС бойынша аванстық төлемдерді есептеу мақсатында 325000 АЕК мөлшерінде  енгізбеу көзделген.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне валюталық реттеу және валюталық бақылау, қаржы ұйымдарының қызметін тәуекелге бағдарланған қадағалау, қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау және Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің қызметін жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

229-бапта «Қазақстан Республикасындағы банктер және банк қызметі туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 61-10-бабына сәйкес өткізілетін міндеттемелерді есептен шығарудан түскен кіріс болып танылған емес төлем қабілетсіз банктер санатына жататын банк міндеттемелерін мәжбүрлеп қайта құрылымдауға байланысты туындайтын міндеттемелердің мөлшерін азайту көзделген.».

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

290-бапта босатуға (90%) жататын кірістердің тізбесі  туындаған босатылатын кіріспен теріс айырбас бағамының сомасынан оң айырбас бағамы сомасының асып кеткен сомасын қамтиды;

сондай-ақ әлеуметтiк салада қызметтi жүзеге асыратын ұйым құруға және оны қайтарымсыз пайызсыз қаржылық көмек (қарыз) көрсетуге білім беру саласындағы қызметті жүзеге асыратын қоғамдық қор түрінде құрылған ұйым алған кірістер бағыты кезінде КТС 100 пайызға төмендету мүмкіндігін қарастырылған.»;

305-баптың 7-тармағы ағымдағы салық кезеңі үшін корпоративтік табыс салығының болжанылған сомасынан 31 желтоқсан мерзімі бойынша декларациядан кейінгі аванстық төлемдерді қосымша есептеуді қарастыратын ұсыну жаңа редакцияда жазылсын. Бұл ретте декларациядан кейін аванстық төлемдерді қосымша есепте көрсетілген түзетулерді ескере отырып, декларациядан кейінгі аванстық төлемдердің сомасы теріс мәнге ие болмайды.

 

6.      Жеке табыс салығы (бұдан әрі - ЖТС)

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актлеріне әлеуметтік қамсыздандыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

341-баптың 1-тармағы 49) тармақшасында (2020 жылғы 1 қаңтаран бастап 52) тармақша), егер жұмыскердің бір айдағы есептелген кірісі 25 АЕК-тен аспаған жағдайда, жұмыскердің салық салуға жататын кірісіне 90 пайыз көлемінде түзету орнатылған.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықтың жұмыспен қамтылуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2020 жылғы 1 қаңтарға дейін

(2020 жылғы 1 қаңтардан бастап) Салық кодексінің 341, 342, 346, 347, 349, 350, 351, 356 баптарына және (2018 жылғы 1 қаңтардан бастап 2020 жылғы 1 қаңтарға дейін) «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Қазақстан Республикасының кодексін (Салық кодексі) қолданысқа енгізу туралы Қазақстан Республикасының Заңының 33 бабына (кірістерді дүзетудің, салықтық шегерімдердің, декларация тапсыруға арналған ақша құралдар соммасының шегінің) мөлшерлерінің еселілігін есепке ала отырып ЕАТМ-ін АЕК-ке ауыстыру бөліміне өзгерістер енгізілген.

Бұл ретте, жеке тұлғалар үшін 1 ЖАТМ мөлшерінде стандартты салықтық шегерім, сонымен қоса БЖЗҚ-нан зейнетақы төлемдерін алатын жеке тұлғалар үшін зейнетақы төлемдері бойынша және жинақтаушы сақтандыру келісім шарттары бойынша 1 ЖАТМ мөлшерінде салықтық шегерім сақталған.

341-баптың 1-тармағы 53) тармақшасында салық салынуға тиісті жеке тұлғаның кірісінен «Астана-Хаб» халықаралық технологиялық паркінің қатысушысы болып табылатын заңды тұлғаның жұмыскерлерінің табысы алынып тасталады.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап

319-баптың 2-тармағында және қолданысқа енгізу туралы Заңымен жеке тұлғаның төмендегі түрдегі кірісі ЖТС салудан босату белгіленген:

31) тармақша (2020 жылғы 1 қаңтардан бастап 25) тармақша) – жүріп-тұруы қиын бірінші топтағы мүгедекке әлеуметтік қызметтер көрсететін жеке көмекші болып табылатын жеке тұлғаға Қазақстан Республикасының мүгедектердi әлеуметтiк қорғау туралы заңнамасына сәйкес облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың жергілікті атқарушы органдары мүгедекке тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді беруі кезінде алынған материалдық пайда жеке кәсіпкердің кірісі деп қарастырылмайды.

341-баптың 1-тармағының 13) тармақшасында «Арал өңіріндегі экологиялық қасірет салдарынан зардап шеккен азаматтарды әлеуметтік қорғау туралы» және «Семей ядролық сынақ полигонындағы ядролық сынақтардың салдарынан зардап шеккен азаматтарды әлеуметтік қорғау туралы» Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес төлемдер жеке тұлға өтінішті кірістің дүзету мөлшерін көрсетпей табыстаған жағдайда дүзетуге тиісті деп белгіленген.

Қолданысқа енгізу туралы Заң және Салық кодексінің 341-бабының 2 тармағы жеке тұлғаға салық агентіне өтініш және растаушы құжаттарды тапсыру кезінде Салық кодексінің 48-бабының 2 тармағымен қарастырылған талап қою мерзімі аясында кірістеріне қайта есептеу жүргізу құқығын береді.

2020 жылғы 1 қаңтардан бастап

343-баптың 3 тармағында жеке тұлға салық кезеңінде бірнеше салық агенттерінен міндетті зейнетақы және міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жарналары түріндегі салықтық шегерімдерді қолдануға құқылы деп белгіленген.

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап

Қолданысқа енгізу туралы Заңның 33 бабының жариялымында:

326 бапта:

1) тармақшада зейнетақы қоры құралатын зейнетақы жарналары тізімінен 2014 жылғы 01 қаңтарда қолданыста болған Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес ерікті кәсіптік зейнетақы жарналары алынып тасталынған.

2) тармақшада БЖЗҚ-нан зейнетақы төлемдері түріндегі кірістерге отбасы мүшелеріне немесе жерлеуді жүзеге асыратын тұлғаға БЖЗҚ-дан төленетін зейнетақы қоры бар қайтыс болған тұлғаны жерлеуге берілетін біржолғы төлем қосылған.

341-баптың 1 тармағымен 2018 ж. 01.01. бастап жеке тұлғаның салық салуға жататын кірісін дүзету белгіленген:

18) тармақша – жерлеуге арналған салық агентімен күнтізбелік жыл бойында тиiстi қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болған және республикалық бюджет туралы заңында белгiленген жалақының ең төменгi мөлшерiнің (бұдан әрі - ЖАТМ) 8 еселенген шегінде жасалған төлемдер – қайтыс болу туралы анықта манемесе қайтыс болу туралы куәлік болған жағдайда.

343-баптың 1 тармағымен міндетті зейнетақы жарналары түріндегі салықтық шегерімдер және зейнетақы төлемдері түріндегі салықтық шегерімдер салық агентімен төлеу көзінен өтініш және растаушы құжаттардың көшірмесін тапсырусыз қолданылады деп белгіленген.

343-баптың 3 тармағымен жеке тұлға салықтық кезеңде бірнеше салық агенттерінен 345-баптың 3 тармағында көрсетілген зейнетақы төлемдері бойынша салықтық шегерімдерді және міндетті зейнетақы жарналары түріндегі салықтық шегерімдерді қолдануға құқылы деп белгіленген.

343-баптың 4 тармағымен жеке тұлғаның Салық кодексінің 48-бабының 2 тармағымен қарастырылған талап қою мерзімінің аралығында салық агентіне ұсынылған өтініш және растаушы құжаттардың негізінде кірістерге қайта есептеу жүргізуге құқығы белгіленген.

353-баптың 3 тармағымен зейнетақы төлемдерін алушыларға 346-баптың 2) және 3) тармақшаларымен белгіленген стандартты салықтық шегерімдерді қолдану құқығы берілген.

366 бапта жеке кісіпкердің кірісін белгілеу реті анықталған.

 

7.      Әлеуметтік салық

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2020 жылғы 1 қаңтардан бастап

485-баптың 2-бабы екінші бөлімінің 3) тармақшасында салықтық кезеңде табыс алмаған жеке тәжірибемен айналысатын тұлғаларды және оңайлатылған декларация негізіндегі арнаулы салық режимін қолданатындарды есепке алмағанда жеке кәсіпкерлер әлеуметтік салық төлемейді деп белгіленген.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықтың жұмыспен қамтылуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

484-баптың 3-тармағы 3) тармақшасында «Астана-Хаб» халықаралық технологиялық паркінің қатысушысы болып табылатын заңды тұлғаның жұмыскерлері-Қазақстан Республикасының азаматтарының табыстары әлеуметтік салық салу объектсі болып табылады деп белгіленген.

 

8.      Қосылған құн салығы (ҚҚС)

 «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықты жұмыспен қамту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2029 жылғы 1 қаңтарға дейін

394-баптың 45) және 46) жаңа тармақшаларында Салық кодексінің 293-бабы 4-3-тармағының шарттарына сай келетін «Астана-Хаб» халықаралық технологиялық паркінің қатысушыларымен өндірілетін және өткізілетін тауарларды, сондай-ақ Салық кодексінің 293-бабы 4-3-тармағының шарттарына сай келетін «Астана-Хаб» халықаралық технологиялық паркінің қатысушыларымен өткізілетін жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді ҚҚС-нан  босату көзделген.

399-баптың  жаңа 17) тармақшасында мынадай шарттарға сәйкес бір мезгіл кезінде «Астана хаб» халықаралық технологиялық паркінің қатысушылары болып табылатын салық төлеушілер әкелетін тауарларды импорты ҚҚС-дан босатуды көздейтін толықтырылды:

тауарларды мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен және уәкілетті органмен келісім бойынша ақпараттандыру саласындағы уәкілетті органмен бекіткен ҚҚС-нан босатылатын импорталатын тауарлардың тізіміне енгізіледі;

тауарларды әкелу Еуразиялық экономикалық одақтың кеден заңнамасына және (немесе) Қазақстан Республикасының кеден заңнамасына сәйкес құжаттармен ресімделеді;

Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен, индустриялық-инновациялық қызметті мемлекеттік қолдау саласындағы уәкілетті органмен және уәкілетті органмен келісім бойынша уәкілетті органмен ақпараттандыру саласындағы уәкілетті органмен бекітілетін тізбе бойынша ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы басым қызмет түрлерін жүзеге асыру кезінде пайдалану мақсатында ғана әкелінетін тауарлар.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысы және көлеңкелі экономикаға қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап

394-баптың жаңа 43-1)  тармақшасында мынадай шарттарды бір мезгілде сақтау кезінде «Астана - жаңа қала» АЭА аумағында өндірілген және өткізілетін тауарларды ҚҚС-нан босату қарастырылған:

құжаттамалық жобалық-сметаға сәйкес ауруханалардың, емханалардың, мектептердің, балабақшалардың, мұражайлардың, театрлардың, жоғары және орта оқу орындарының, кітапханалардың, оқушылар сарайларының, спорттық кешендердің, әкімшілік және тұрғын үй кешендеріннің құрылысын салу және инфрақұрылымдық объектілірді пайдалануға беру процесінде тауарлар толық тұтынылады;

тауарларды мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен және уәкілетті органмен келісім бойынша АЭА құру, жұмыс істеу және тарату саласындағы мемлекеттік реттеуді жүзеге асыратын уәкілетті мемлекеттік органмен бекітілген тауарлардың тізбесіне енгізіледі;

«Астана - жаңа қала» АЭА аумағында жүзеге асырылатын ұйымдармен тауарларды жеткізу туралы келісімнің (келісімшарттың) болуы, ауруханалардың, емханалардың, мектептердің, балабақшалардың, мұражайлардың, театрлардың, жоғары және орта оқу орындарының, кітапханалардың, оқушылар сарайларының, спорттық кешендердің, әкімшілік және тұрғын үй кешендеріннің инфрақұрылымдық объектілірінің құрылысы;

тауарларды тиеп-жөнелтуді растайтын тауарлардың ілеспе құжаттарының көшірмелерінің болуы;

сатып алушының тауарларды алуын растайтын құжаттардың көшірмелерінің болуы.

Осы баптың мақсаты құрылыс процессіндегі толық тұтылынатын тауарлар аясында тұрғын үй шарттары кезінде ауруханалардың, емханалардың, мектептердің, балабақшалардың, мұражайлардың, театрлардың, жоғары және орта оқу орындарының, кітапханалардың, оқушылар сарайларының, спорттық кешендердің, әкімшілік және тұрғын үй кешендеріннің инфрақұрылымдық объектілірін тұрғызу процессінде тікелей қатысатын тауарларға (электр энергиясын, бензинді, жанар-жағар майды және суларды қоспағанда) жатады, егер мұндай тауарлар еркін кедендік аймақтың кедендік рәсімімен жеткізуші мен сатып алушы осындай тауарларды кедендік бақылауда болса, Қазақстан Республикасының кеден заңнамасына сәйкес еркін кедендік аймақтың кедендік рәсімімен орналастырылуға жатады.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кинематография мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

оны алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі

394-баптың жаңа 44) тармақшасында фильмдерді өндіру кезінде инвестор үшін кинематографиялық ұйыммен орындалатын және көрсетілетін жұмыстар мен қызметтерді өткізу бойынша айналымдарды ҚҚС-нан босату қарастырылған.

Бұл ретте Салық кодексінің 394-бабының бірінші бөлігінің 44) тармақшасында көрсетілген жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің тізбесі, орталық уәкілетті мемлекеттік жоспарлаушы органмен және уәкілетті органмен келісім бойынша кинематография саласында басқаратын және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы органмен бекітіледі.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қорғаныс және аэроғарыш саласы, ақпараттандыру саласындағы ақпараттық қауіпсіздік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы.

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап

Салық кодексінің 394-бабы 40) тармақшасы мынадай редакцияда жазылған, оған сәйкес мемлекеттiк тапсырманы орындау туралы келiсiм-шарттар негiзiнде жүзеге асырылатын ғылыми-зерттеу жұмыстарының, сондай-ақ Қазақстан Республикасының ғылым туралы заңдарына сәйкес басымдықтағы салалардағы мемлекеттiк тапсырыс шарттары бойынша ҚҚС бойынша айналымдар ҚҚС-дан босатылады.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны және сауда қызметін реттеу туралы» өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы »Қазақстан Республикасының Заңы

Салық кодексінің 379-бабы 8 және 9-тармақтары кеден заңнамасының нормаларына сәйкес келеді, 2018 жылдан бастап мерзімдік декларациялар тауардың толық декларациясын ұсыну міндеттемесін алып тастайды. Бұл ретте мерзiмдiк кедендiк декларацияны пайдалана отырып, экспорт немесе қайта импорттау кезiнде айналым жасау күнi декларацияланатын тауарларды беру мерзiмi аяқталғаннан кейiн жасалған декларацияда көрсетiлген мәлiметтерге өзгерiстер (толықтырулар) енгiзiлген күнi айқындалады.

379 және 413-баптар ережелермен толықтырылды, норма айналым күнін күнтізбелік айдың соңғы күні ретінде тануды және магистральдық газ құбырлары жүйесі арқылы тауарларды тасымалдау қызметтерін көрсететін келесі айдың 20-күніне ЭШФ алмауды көздейді.

412-баптың 1-тармағы жаңа 6) тармақшамен мемлекеттiк материалдық резервтен тауарларды шығару кезiнде мемлекеттiк материалдық резервтер саласындағы уәкiлеттi органның құрылымдық бөлiмшесi ЭШФ-ны міндетті түрде жазып беруді көздейдi.

412-баптың жаңа 3-1-тармағында норма уәкілетті органның тауарлардың тізбесінің уәкілетті орган бекіткен және электронды шот-фактуралар электронды шот-фактуралардың ақпараттық жүйесінің «Виртуалды қоймасы» модулі арқылы шығарылатын тауарлар тізбесінің интернет-ресурсында бекіту қарастырылған. 

413-баптың жаңа 3-1) тармақшасында ЭШФ жазып беру құқығын беру туралы норма тауарларды сауда-саттыққа қатысу құқығымен куәландыратын құжаттардың негізінде сатылатын күнінен кейінгі айдың 20-шы күнінен кешіктірілмей жүзеге асырылады.

 Казино, слот-ойын автоматы, ставкаларды және букмекерлік кеңседегі ҚҚС салу

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

381-баптың жаңа 16-тармағында Салық кодексінің 16 бөлімінде көзделген казино, слот-машина, букмекерлік және букмекерлік кеңсе қызметтерін көрсетудегі айналым мөлшері казино, ойын автоматы, букмекер және букмекер өнiмдерiне қызмет көрсету жөнiндегi қызмет нәтижесiнде салық кезеңi үшiн алынатын табыстар сомасымен айқындалатындығы көзделген.

410-баптың жаңа 3-тармағында казино, ойын автоматы, букмекерлік және букмекерлік кеңсе қызметтерін ұсыну бойынша іс-шараларды өткізу кезіндегі есептеуге рұқсат етілген ҚҚС, Салық кодексінің 381-бабы 16-тармағына сәйкес айқындалған салық салынатын айналымнан ҚҚС сомасының 85 пайызы мөлшерінде айқындалатындығы көзделген.

412-баптың 13-тармағы 7) тармақшасында толықтырылған, казино, ойын-автоматы, букмекерлік кеңсе қызметіне қызмет көрсету кезінде шот-фактурадан босату қарастырылған.

421-баптың жаңа 2-1-тармағында мынадай тәртіпте айқындалатын казино, слот-машиналар, букмекерлік және букмекерлік контораға қызмет көрсету бойынша ҚҚС сомасын есептеу қарастырылған.

Салық кодексінің 381-бабы 16-тармағына сәйкес айқындалған салық салынатын айналымнан ҚҚС сомасы,

алу

Салық кодексінің 410-бабы 3-тармағына сәйкес анықталатын есептеуге жатқызуға рұқсат етілген ҚҚС сомасы.

424-баптың жаңа 5-тармағында Салық кодексінің 16-тарауының ережелеріне сәйкес казино қызметтерін, ойын автоматтары залы, тотализатор және букмекерлік контора қызметтерін ұсынатын ҚҚС төлеушілерге салық есептілігін ұсыну (710.00 нысаны) қарастырылған.

 

9. ҚҚС асып кетуді қайтару бойынша

 «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы.

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

24-баптың жаңа 18) тармақшасында ҚҚС есепке алу үшін ағымдағы шоттардың ашылғаны және жабылғаны туралы, сондай-ақ осындай шоттар бойынша ақшаның қалдықтары мен қозғалысы туралы мәліметтерді екінші деңгейдегі банктер және банк операцияларының жекелеген түрлерiн жүзеге асыратын ұйымдар беруге міндеттілігі қарастырылған.

152-бапта өнімді бөлу туралы келісім шеңберінде қызмет атқаратын салық төлеушілерге, Салық кодексінің 433-бабына сәйкес (2019 жылғы 1 қаңтардан бастап) ҚҚС бақылау шотын пайдаланатын салық төлеушілерге  валюталық түсім туралы талапты жою туралы, сол сияқты тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша «Пирамида» талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар жойылған жағдайда осы баптың 12 тармақтың 2) тармақшасын  қолданбауы көзделген.

386-бапта тауарлар мерзімдік кедендік декларациялау пайдаланылып, экспорт кедендік рәсімімен орналастырыла отырып әкетілген жағдайда, тауарларды берудің мәлімделген кезеңі аяқталғаннан кейін енгізілген өзгерістері (толықтырулары) бар, әкетілген тауардың нақты саны туралы мәліметтерді қамтитын тауарларға арналған декларацияның көшірмесі тауарлар экспортын растайтын құжаттар болып табылды.

389 бапта АЭА аумағына тауар сатуда жеткізушіге ҚҚС ставкасын (0% немесе 12%) таңдау құқығы беру қарастырылған;

429 бапта бір мезгілде ҚҚС қайтару тәртібін (жеңілдетілген, жалпыға бірдей және ҚҚС БШ) қолдану белгіленген (2019 жылғы 1 қаңтардан бастап).   

433 бапта ҚҚС бақылау шотын пайдаланатын салық төлеушілерге қайтарылуға жататын ҚҚС асып кету сомасын растау бойынша салықтық тексерулерді болдырмауы, сондай - ақ ҚҚС төлеуші ҚҚС бақылау шотын пайдаланған кезде ҚҚС асып кетуін қайтару ерекшеліктері салықтық тексеру жүргізілместен қарастырылған (2019 жылғы 1 қаңтардан бастап).

 «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар, инвестицияларды тарту, экспортты дамыту және ілгерілету, сондай-ақ әлеуметтік қамсыздандыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

 390-бап «Астана – жаңа қала» арнайы экономикалық аймағының аумағына өткізілетін тауарларға салық салу ерекшеліктері»  жойылды.

 «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне көлік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы.

2019 жылғы 1 тамыздан бастап

 388-баптың 3-тармағы 4) тармақшасында қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының анықтығын растау бойынша тақырыптық тексеру жүргiзуге қатысатын, қорытындысын беретін азаматтық авиация саласындағы уәкiлеттi органның лауазымды адамыны уәкiлеттi ұйым қызметшісіне ауыстырылды.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

ҚҚС қайтару процедурасын жеңілдетуге және салық төлеушілердің ҚҚС бақылау шотын кеңінен қолдануды келтіру мақсатында мынадай өзгерістер қарастырылған:

433-баптың 6-тармағында 15 жұмыс күні ішінде тексеріс өткізусіз ҚҚС қайтару қарастырылған;

152-баптың 7-тармағында алынған шетел валютасының пайдасын ескере отырып, тауарды экспорттау кезінде қайтару үшін талап етілетін сомаларды растау бойынша нормаларды күшін жою;

386-баптың 2-тармағы 4) тармақшасында тауарларды экспорттау кезінде тасымалдау құжаттарының болуы туралы ережелерді жою қарастырылған;

429-баптың 5-тармағында салықтық мониторинг жүргізетін салық төлеушілер үшін 100% дейін автоқайтару (оның ішінде ірі салық төлеушілер үшін 70%, көлденең бақылау үшін 90%) қарастырылған.

 

10.    Резидент еместерге салық салу

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жұмыспен қамту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2029 жылғы 1 қаңтарға дейін

373-баптың 2-тармағы 3) тармақшасының жаңа абзацында Салық кодексінің 293-бабы 1-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген ақпараттандыру саласындағы уәкілетті орган бекіткен ақпараттық-коммуникациялық технологиялар саласындағы қызметті жүзеге асыру үшін мемлекеттік жоспарлау және уәкілетті органның орталық уәкілетті органымен келісім бойынша жұмыс, қызмет көрсетуді пайдаланған жағдайда, резидент емес жұмысынан, қызметтерінен, заңды тұлғалардан көрсетілетін қызметтердің айналымы болып табылмайтындығын белгілеген.

2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап 2024 жылдың 1 қаңтарына дейін

644-баптың 2-тармағының жаңа 3-1) және 4-1) тармақшаларында резидент емес консалтингтік, маркетингтік, инжинирингтік қызметтерден, ақпараттық қамтамасыз ету қызметтерінен, деректерді өңдеу орталықтарынан және резидент емес заңды тұлғадан осы Кодекстің 293-бабы 1-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген заңды тұлға төлеген роялти түрінде резидент еместің Қазақстан Республикасындағы көздерден алынатын табысы танылмайды.

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2029 жылғы 1 қаңтарға дейін

645-баптың 9-тармағы 4) тармақшасында және 654-баптың 4) тармақшасында осы Кодекстің 293-бабы 1-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген заңды тұлғалар төлейтін дивидендтерден босатуды көздейді, егер мұндай акциялардың немесе қатысу үлестерінің 3 жастан асқан.

646-бапта осы Кодекстің 293-бабы 1-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген заңды тұлғалар шығарған акцияларды сатудан қосылған құнның 5 пайыздық мөлшерлемесінің төмендетілген мөлшерлемесі 1-тармақтың 4) тармақшасында көрсетілген заңды тұлғалардың акциялары Салық кодексінің 293-бабы, сондай-ақ Салық кодексінің 293-бабының 1-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген заңды тұлғалардан алынған дивидендтер.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне валюталық реттеу және валюталық бақылау, қаржы ұйымдарының қызметін тәуекелге бағдарланған қадағалау, қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау және Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің қызметін жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

644-баптың 1-тармағы 5) тармақшасының ережесі шетел мемлекетінде тіркелген тұлғаға қолданылады. Бұл ретте, бұл қосымша 2019 жылғы 1 қаңтардан бастап төленген аванстарға (алдын-ала төлемге) қатысты.

 

11.    Жер салығы және жеке тұлғалардың мүлік салығы

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысы және көлеңкелі экономикаға қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

Мемлекет басшысының «Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысының кейбір мәселелері туралы» 2018 жылғы 19 маусымдағы № 702 Жарлығына сәйкес Шымкент қаласы республикалық маңызы бар қала ретінде жіктелді, ал Оңтүстік Қазақстан облысы Түркістанға өзгертілді және оның әкімшілік орталығы Шымкенттен Түркістан қаласына көшті.

Осы Жарлыққа сәйкес келтіру мақсатында:

Салық кодексінің 505-бабының 1-тармағы жаңа редакцияда жазылған, оған сәйкес Шымкент (республикалық маңызы бар қалалар деңгейіне) және Түркістан (облыс орталықтарының деңгейіне) қалалары үшін елді мекендер жерлеріндегі (үй маңындағы учаскелерді қоспағанда) жер салығы бойынша базалық салық мөлшерлемесі көтерілді.

Салық кодексінің 529-бабының 2-тармағы жаңа редакцияда жазылған, оған сәйкес Шымкент (республикалық маңызы бар қалалар деңгейіне дейін) және Түркістан қалаларының (облыс орталықтарының деңгейіне дейін) тұрғынжайлардың, саяжай құрылыстардың бір шаршы метрдің базалық құны көтерілді.

Бұл ретте, Салық кодексінің 505-бабы 1-тармағының және 529-бабы 2-тармағының қолданысы 2020 жылғы 1 қаңтарға дейін тоқтатыла тұрады, сондай-ақ тоқтатылу кезеңінде осы нормалар Еңгізу туралы Заңның 43-1 және 44-3 баптарында көзделген редакцияда қолданылады.

Осылайша, бұл өзгерістер 2020 жылдың 1 қаңтарынан бастап өтпелі кезеңмен енгізілетін болады. 2019 жылы жоғарыда келтірілген жер салығының базалық мөлшерлемесі және жеке тұлғалардың мүлік салығы бойынша салық базасын анықтау үшін құрылған тұрғынжайлардың, саяжай құрылыстардың бір шаршы метрдің базалық құнының мөлшері бұрынғы қалпында қалады.

 

12.    Алымдар

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне зияткерлік меншік саласындағы заңнаманы жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2018 жылғы 23 қыркүйектен бастап

550-баптың 2-тармағының 7) тармақшасы және 553-баптың 6-тармағы авторлық құқықпен қорғалатын туындыларға құқықтарды тіркеу, сонымен бірге оларды қайта тіркеу бойынша мемлекеттік функцияны бәсекелес ортаға беруіне байланысты авторлық құқықпен қорғалатын туындыларға құқықтарды тіркеу, сонымен қатар оларды қайта тіркеу үшін алым жойылды.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2018 жылғы 1 шілдеден бастап

553-баптың 3-тармағы жылжымайтын мүлікке құқықты мемлекеттік тіркеуге арналған алым мөлшерлемесі алынып тасталды;

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 шілдеден бастап

553-баптың 2-тармағы енгізілген өзгерістерге сәйкес коммерциялық заңды тұлғаларды тіркеу үшін алым алып тасталды;

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кәсіпкерлік қызметті реттеуді жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

554-баптың 2-тармағы 7) тармақшасының екінші абзацы халықаралық қатынаста жолаушылар мен жүктердi тасымалдауды қамтамасыз ететiн Қазақстан Республикасының аумағымен автокөлік құралдарының жүріп өтуі үшін алымның мөлшерлемесі 3-тен 1 ЕАК дейін төмендетілді.

 

13.     Сыртқы (көрнекі) жарнама орналастырғаны үшін төлемақы

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жарнамалар мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 11 сәуірден бастап

603-баптың 1-тармағында салықтық базаны қөбейтуді көздейтін өзгерістер енгізілген, бұдан әрі сыртқы (көрнекі) жарнама орналастырғаны үшін төлемақы ашық кеңістікте орнатылатын елді мекендердегі үй-жайлардың шегінен тыс ашық кеңістікте орналастыру ғана емес, және елді мекендерден тыс жердегі үй-жайлардың шегінен тыс ашық кеңістікте және жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарының бөлiнген белдеуiнен тыс жерде орналастырғаны үшін де алу бойынша өзгерістер енгізілді.

605-бапта енгізілген өзгерістермен төлемақының төмен мөлшерлемелері бекітілген бейнекөрініс және жүгіртпелі жазулар арқылы таратылатын сыртқы (көрнекі) жарнамалар салық салу объектілердің бөлек санатына бөлінген.

 

14.    Мемлекеттік баж

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне меншік құқығын қорғауды күшейту, төрелік, сот жүктемесін оңтайландыру және қылмыстық заңнаманы одан әрі ізгілендіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

611-бап «Нотариат туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 58-бабына бiржақты мәмiле болып саналатын келісімді дәлелдеу ретінде нотариалдық жаңа әрекеті қарастырылған өзгерістердің енгізілуіне байланысты 0,5 АЕК көлеміндегі келісімді дәлелдеу үшін мемлекеттік баж мөлшерлемесімен толықтырылды.

Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік сатып алу және квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сатып алуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы»

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап

616-баптың жаңа 30) тармақшасында әлеуетті өнім берушіні немесе өнім берушіні мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы талап бойынша талапкерлер сотта мемлекеттік бажды төлеуден босатылған.

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне зияткерлік меншік саласындағы заңнаманы жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

614-бап және 623-баптың 1-тармағы 5) тармақшасының оныншы абзацы өнеркәсіптік меншік объектілерін патенттеу және тіркеудің бір деңгейлі жүйесін құру мақсатында ЭЫДҰ елдерінің практикасына сәйкес зияткерлік меншік саласындағы уәкілетті органның өнеркәсіптік меншік объектілеріне сараптама нәтижелері туралы түпкілікті шешім қабылдау және бекіту туралы құзырет алынып тасталды. Осыған байланысты, Салық кодексінен зияткерлiк меншiк саласындағы уәкiлеттi мемлекеттік органның заңдық мәні бар әрекеттер жасағаны үшiн тауар белгісін жалпыға бірдей белгілі деп танығаны үшiн 1 АЕК мөлшерінде және өнеркәсiптiк меншiк объектiлерiн пайдалануға байланысты басқаға беру, кепiл, кешенді кәсіпкерлік лицензия (франчайзинг) шарттарын, лицензиялық, қосалқы лицензиялық шарттарды тiркегенi үшiн (1,5 АЕК мөлшерінде) мемлекеттік баж өндіріп алу алынып тасталды.

 

15.    Арнайы экономикалық аймақтар

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар, инвестицияларды тарту, экспортты дамыту және ілгерілету, сондай-ақ әлеуметтік қамсыздандыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

21-бөлімнің, 79-тараудың, 709.1-баптың тақырыбына өзгерістер енгізілді;

Салық кодексінің барлық мәтіндері бойынша «Арнайы экономикалық аймақтардың кейбір мәселелері туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 6 қазандағы № 624 Қаулысына сәйкес келтіру мақсатында «Қорғас» шекара маңы ынтымақтастығы халықаралық орталығы» арнайы экономикалық аймағы» деген сөздер «арнайы экономикалық аймақ аумағының бөліктері шектері Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасының учаскелерімен толық немесе ішінара тұспа-тұс келетін арнайы экономикалық аймақтың кедендік бақылау аймақтары» деген сөздер;

709-баптың 3-тармағына өзгерістер енгізілді, оған сәйкес, арнайы экономикалық аймақтың басқарушы компаниясы таратылған жағдайда, Қазақстан Республикасының арнаулы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы заңнамасына сәйкес арнайы экономикалық аймақтың қатысушысы ретіндегі қызметті жүзеге асыру туралы шарт, салық және төлемдер бойынша преференциялар шартты бұзу үшін негіз болып табылатын бұзушылыққа жол берілген салық кезеңінің басталған күннен бастап күші жойылады.

Бұл ретте арнайы экономикалық аймақтың басқарушы компаниясы шартты бұзған күннен бастап отыз күнтізбелік күннен кешіктірмей мерзімінде міндетті, шартты бұзу үшін себеп болып табылатын бұзушылық жасалған күнiн көрсете отырып, келiсiм-шарт бұзылған арнайы экономикалық аймақтың қатысушылары туралы осындай қатысушыларының орналасқан жері бойынша салық органдарына мәлiметтердi табыс етуге міндетті. 

Салық төлеуші шарт бұзылған күннен бастап отыз күнтізбелік күннен кешіктірмей преференциялар шартты бұзу үшін себеп болып табылатын бұзушылыққа жол берілген салық кезеңі үшін қосымша салық есептілігін тапсрыуға міндетті.

709-баптың 10-тармаағында басқарушы компанияға сәйкес арнайы экономикалық және индустриалды аймақтарды жер салығын, мүлік салығын және жер учаскелерін пайдалану үшін төлемдер сомаларын айқындау кезінде есептелген салық пен төлемдердің сомаларын 100 пайызға азайтады.

 

16.    Жер қойнауын пайдаланушыларға салық салу

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап

747-бапқа «Пайдалы қазбаларды өндiру салығы» 85-тараудың мақсаттары үшін өндірілген кең таралған пайдалы қазба және емдік балшық көлемінің бірлігі бір текше метр немесе бір тонна болып танылатынын нақтылау енгізілген.

Осылайша, кең таралған пайдалы қазбаларға пайдалы қазбаларды өндіру салығының (бұдан әрі – ПҚӨС) мөлшерлемелері бір текше метрге немесе бір тоннаға белгіленген.

748-баптың 2-тармағында көзделген кең таралған пайдалы қазбалардың тізбесі анықталған. Осы тізбеге метаморфалық, магмалық тау және шөгінді тау жыныстарына жататын барлығы пайдалы қазбалары бірін қалдырмай енгізіледі.

Сонымен бірге, шөгінді тау жыныстарына өндірілген кең таралған пайдалы қазба көлемінің бірлігі үшін ПҚӨС мөлшерлемесі АЕК 0,04-нен АЕК 0,015-ке төменделген.

 

17.    Бірыңғай жиынтық төлемдер (774-776-баптар)

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне халықтың жұмыспен қамтылуы мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2024 жылғы 1 қаңтарға дейін

Салық кодексіне енгізілген түзетулерге сәйкес, бір мезгілде мынадай шарттарға сай келетін:

1) бірыңғай жиынтық төлемді төлеген;

2) жалдамалы қызметкерлердің еңбегін пайдаланбайтын;

3) тек қана жеке тұлғаларға қызмет көрсететін және (немесе) акциздік өнімдерді қоспағанда, өзінің жеке қосалқы шаруашылығында өндірген ауыл шаруашылығы өнiмiн тек жеке тұлғаларға ғана өткізетін, дара кәсіпкер ретінде тіркелмей кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын жеке тұлғалар бірыңғай жиынтық төлемді (бұдан әрі – БЖТ) төлеушілер деп танылады.

Осылайша, басқа жеке тұлғаларға қызмет атқаратын және (немесе) жеке қосалқы шаруашылық өнімдерді өткізетін жеке тұлғалар БЖТ төлейді. Мысалы, егер заңды тұлғаға және (немесе) дара кәсіпкерге қызмет көрсетілсе, осындай қызметті көрсететін жеке тұлғаның – БЖТ қолдануға құқығы жоқ.

Осыған орай, бірқатар шектеулердің заңнамамен қарастырылғанына назар аударамыз.

БЖТ төлеушілері болып мыналар танылмайды:

1) коммерциялық жылжымайтын мүлiк объектiлерi аумағында, кәсiпкерлiк қызметте пайдаланылатын, оның iшiнде меншік құқығындағы, жалдау, пайдалану, сенiмгерлiк басқару сауда объектілерін қоса алғанда, қызмет түрлерін жүзеге асыратын тұлғалар;

2) тұрғын үйді қоспағанда, мүлікті жалға (мүлiктiк жалдау) беретін тұлғалар;

3) жеке практикамен айналысатын адамдар;

4) оралмандарды қоспағанда, шетелдiктер және азаматтығы жоқ адамдар;

5) жеке кәсіпкер ретінде мемлекеттік тіркеуі бар адамдар бірыңғай жиынтық төлемді төлеушілер ретінде танылмайды.

Тиісінше, ЖК ретінде тіркелген немесе жекеше практикамен айналысатын тұлғалар және стационарлық орындар арқылы қызмет атқаратын (коммерциялық объектілер – сауда объектілері, базарлар және т.б),  (тұрғын үйді қоспағанда) мүлікті жалға беретін тұлғалар БЖТ төлеушілері бола алмайды.

Бұдан басқа, БЖТ төлеушінің  табыс мөлшері күнтiзбелiк жыл үшiн республикалық бюджет туралы заңда белгiленген және тиiстi қаржы жылының 1 қаңтарындағы айлық есептік көрсеткіштің 1 175 еселенген мөлшерінен аспауы тиiс.

Жеке тұлғалар, бірыңғай жиынтық төлем жасалған күннен бастап мұндай төлем жүргізілген айдың соңғы күніне дейін БЖТ төлеушілер деп танылады.

БЖТ жеке табыс салығының және әлеуметтік төлемдердің төленуге жататын сомалары қосылады. 

БЖТ мөлшері – 1 АЕК (республикалық және облыстық маңызы бар қалалар, астана үшін), 0,5 АЕК – басқа елді мекендерде құрайды.

  Бюджет пен қорлар арасында төлемдердің бөлінуі ыңғайлы болу үшін, бiрыңғай жиынтық төлем банктер немесе банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар арқылы аудару жолымен «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының шотына бір төлем тапсырмасымен жалпы сомамен төленуге жатады, ал Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы БЖТ –ді  ЖТС-на (бюджетке 10%),  әлеуметтік төлемдер ( 20 % ӘСМҚ), зейнетақы аударымдары (БЖЗҚ- на 30 %) және МӘМС –ға аударымдар (ӘМСҚ-на 40 %).

Біріңғай жиынтық төлемдермен жеке табыс салығы және әлеуметтік төлемдер түрінде төлемді төлеу, бөлу және аудару, сондай-ақ оларды қайтару Қазақстан Республикасы Үкіметімен белгіленген тәртіпте жүзеге асырылады.

Бұдан басқа, аталған Заңмен Салық кодексінің 683, 687, 694 баптарына өзгерістер енгізілген:

1)      Салық кодексінің 683-бабы 2-тармағының 2) тармақшасында арнаулы салық режимі үшін салықтық кезеңдегі кірісі:

патент негізінде - ең төмен жалақының 300 еселенген мөлшері 3 528 еселенген айлық есептік көрсеткішке өзгертілді;

оңайлатылған декларация негізінде - ең төмен жалақының 2 044 еселенген мөлшері 24 038 еселенген айлық есептік көрсеткішке өзгертілді;

тіркелген шегерімді пайдаланумен - ең төмен жалақының 12 260 еселенген мөлшері 144 184 еселенген айлық есептік көрсеткішке өзгертілді;

2)      687 баптың 2 тармағында «2 еселенген, заңды тұлғаларда кемiнде ең төмен жалақының 2,5 еселенген мөлшерін» сөздерін «23 еселенген, заңды тұлғаларда кемiнде 29 еселенген айлық есептік көрсеткіш »;

3)      694 баптың 3 тармағының екінші бөлімінде «ең төмен жалақының 4 еселенген мөлшері» сөздері «47 еселенген айлық есептік көрсеткіш мөлшері» сөздерімен өзгертілді.

Қолма-қол ақшасыз есеп айырысуды дамытуды және деректерді тіркеу және беру функциясы бар бақылау-касса машинасын немесе үш құрамдасты интеграцияланған жүйені пайдалануды ынталандыру мақсатында:

«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы

686 және 687-баптардың 2-1-тармағында патент немесе оңайлатылған декларация негізіндегі арнулы салық режимін пайдаланатын дара кәсіпкерлер 2019 жыл бойы сатып алынған деректерді тіркеу және беру функциясы бар бір бақылау-касса машинасының құнын немесе 2019 жылғы 1 қаңтар мен 2021 жылғы 1 қаңтар аралығында сатып алынған үш құрамдасты интеграцияланған жүйе құнын жеке табыс салығының сомасын 60 000 теңге сомасында, бірақ есептелген салық сомасының 50 пайызынан аспайтын мөлшерде азайту көзделген.

Бұл ретте, үш құрамдасты интеграцияланған жүйе бойынша ЖТС-ын азайту осындай үш құрамдасты интеграцияланған жүйе орнатылған салық кезеңінде, сондай-ақ осындай сатып алу жүргізген салық кезеңінен кейінгі салық кезеңінде жасалады.

Бұдан басқа, оңайлатылған декларация негізіндегі арнулы салық режимін пайдаланатын дара кәсіпкерлермен қолма-қол ақшасыз есеп айырысуды ынталандыру мақсатында ҚҚС бойынша тіркеу есебіне қою мақсаттары үшін 114 184 АЕК мөлшеріндегі айналымға, сондай-ақ оңайлатылған декларация негізіндегі арнулы салық режимін пайдалану бойынша АЕК-тің 70 048 еселенген мөлшері шегіндегі көрсетілген кірісіне, үш құрамдасты интеграцияланған жүйені міндетті түрде қолдана отырып, қолма-қол ақшасыз есеп айырысулар арқылы алған кірістері қосылмайды.

1-баптың 72-1) тармақшасында үш құрамдасты интеграцияланған жүйе – деректерді тіркеу және беру функциясы бар бақылау-касса машинасынан, қолма-қол ақшасыз төлемдерді қабылдауға арналған жүйеден (құрылғыдан), сондай-ақ сауданы басқаруды, қызметтер көрсетуді, жұмыстар орындауды және тауарлардың есепке алынуын автоматтандыру жүйесімен жарақтандырылған жабдықтан (құрылғыдан) немесе интеграцияланған жүйенің барлық үш құрамдасын алмастыратын бағдарламалық-аппараттық кешеннен тұратын интеграцияланған жүйе.

Үш құрамдасты интеграцияланған жүйеге және оны есепке алуға қойылатын талаптарды, оны орнату және қолдану тәртібін уәкілетті орган мемлекеттік жоспарлау саласындағы орталық мемлекеттік органмен, байланыс саласында мемлекеттік саясатты іске асыруды жүзеге асыратын уәкілетті мемлекеттік органмен және Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкімен келісу бойынша белгілейді№

24-баптың 19) тармақшасында уәкілетті органның сұрау салуы бойынша салық төлеушілер – тіркеу есебінде дара кәсіпкер немесе жеке практикамен айналысатын адам ретінде тұрған жеке тұлға, заңды тұлға бойынша, төлем карточкаларын пайдалана отырып төлемдерді жүзеге асыруға арналған жабдықты (құрылғыны) қолдану арқылы ағымдағы шотқа келіп түскен, күнтізбелік жыл үшін төлемдердің қорытынды сомалары жөнінде мәліметтер беруге міндетті.

Салық төлеушілердің санаттары мен тізімін, мәліметтерді ұсыну тәртібін, нысаны мен мерзімдерін уәкілетті орган Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкімен келісу бойынша белгілейді.

Бұдан тыс, Комитет үш құрамдасты интеграцияланған жүйеге және оны есепке алуға қойылатын талаптарды, оны орнату және қолдану тәртібін, екінші деңгейдегі банктердің қолма-қол ақшасыз есеп айырысу туралы деректерді беру туралы бұйрықты, сондай-ақ үш құрамдасты интеграцияланған жүйе немесе деректерді тіркеу және беру функциясы бар бақылау-касса машинасы  орнату туралы ақпаратты және қолма-қол ақшасыз есеп айырысудан алынған кірістерді көрсету үшін (СЕН 910.00, 911.00) салықтық есептілік нысандарына өзгерістер енгізіледі.